Gabungan Hebat Penggayaan dan Perlindungan Rambut dari Dyson

Berita, Cantik

Gabungan Hebat Penggayaan dan Perlindungan Rambut dari Dyson

298

 

 

 

Dyson menangani isu kerosakan rambut dari haba yang melampau dengan menggabungkan haba dan aliran udara dengan suhu yang memadai. Pengering rambut Dyson Supersonic mempunyai kawalan haba pintar untuk membantu memastikan rambut tidak terdedah kepada suhu yang berlebihan. Dengan adanya termistor kaca manik yang mengukur suhu sekitar 40 kali sesaat, dan menghantar data ini ke mikro-pemproses, secara bijak mengawal unsur pemanasan. Dikuasakan oleh motor digital Dyson yang dipatenkan V9, ia merupakan lapan kali lebih cepat, separuh beratnya, dan berputar pada 110,000 revolusi dalam masa seminit, berbanding dengan motor pengering rambut yang lain. Digabungkan juga dengan teknologi Air Amplifier yang dipatenkan, jumlah udara yang dapat dikeluarkan ke dalam motor adalah tiga kali ganda, menghasilkan penghantaran 41 liter tekanan tinggi dan jet halaju tinggi udara setiap saat. Gabungan teknologi teras oleh Dyson ini telah menghasilkan mesin yang direka khas untuk pengeringan cepat tanpa menggunakan suhu yang melampau, sambil memenuhi keperluan gaya setiap hari.

Turut menggunakan teknologi Heat Shield, Styler Dyson Airwrap mewujudkan gaya salun untuk penggunaan yang mudah dicapai walau di rumah. Penggemar Dyson Airwrap perlu tahu akan kedatangan produk ini terdiri daripada dua varian yang berbeza dengan lampiran muncung tertentu. Direka khas untuk jenis rambut yang berbeza dan kelihatan yang diingini. Dyson Airwrap Volume + Shape direka untuk menambah kelantangan pada rambut langsing dan rata, manakala Dyson Airwrap Smooth + Control pula direka untuk mengawal dan mengurus rambut keriting frizz.

Terbaru dari Dyson untuk pengering rambut Dyson Supersonic, adalah lampiran muncung yang berbeza untuk menyediakan aliran udara yang stabil dan terkawal.

 

Di Seoul Korea baru-baru ini, GLAM mempelajari pandangan baru mengenai gaya rambut dengan teknologi penjagaan rambut Dyson. Ciptaan kesan Coanda (gambar demo di atas), dimana kesan ini berlaku apabila jet laju udara mengalir melintasi permukaan dan sekali gus menyebabkan perbezaan tekanan serta aliran udara melekat pada permukaan tersebut.

 

Demo dari Park Je Hee (Dyson Hair Artist), Styler Dyson Airwrap membantu untuk mencipta gaya yang berbeza tanpa kompromi serta menjaga kesihatan rambut.

Your email address will not be published. Required fields are marked *